| Več
FIJET Akademija za mlade turistične novinarje 2010

V okviru aktivnosti v svetovnem stanovskem združenju je FIJET Slovenija dal pobudo za organizacijo Akademije za mlade turistične novinarje in jo med 7. do 14. majem 2010 tudi uspešno izvedel. Akademije se je udeležilo 15 mladih novinarjev iz 9 držav. Izvedbo akademije na Gorenjskem je usklajeval Zavod za turizem Bled, njeno izvedbo pa so podprli Slovenska turistična organizacija, Direktorat za turizem pri Ministrstvu za gospodarstvo in Ekonomska fakulteta v Ljubljani ter družba BTC.

V okviru enotedenskega strokovnega izpopolnjevanja so se mladi novinarji podrobneje seznanili s principi trajnostnega razvoja, vplivom podnebnih sprememb na turistična gibanja in še zlasti z novimi slovenskimi in evropskimi turističnimi pobudami in ponudbami, ki upoštevajo zeleni razvoj turizma. V teoretičnem delu so o izbrani strokovni temi »Turizem postaja zelen« o podnebnih spremembah in turističnem razvoju spregovorili dr. Lučka Kajfež Bogataj, Biotehnična fakulteta Univerze v Ljubljani, generalni direktor Direktorata za turizem Marjan Hribar je predstavil pristop Slovenije pri uveljavljanju novih razvojnih konceptov trajnostnega turističnega razvoja, direktor Slovenske turistične organizacije Dimitrij Piciga pa zakaj in kako je zeleno postala rdeča nit evropskega in slovenskega turizma. Prof. dr. Tanja Mihalič, predstojnica Katedre za turizem na Ekonomski fakulteti v Ljubljani in programska direktorica Akademije je spregovorila o nujnosti vpeljave principov trajnostnega razvoja v sodobni turizem, Hanspeter Danuser, dolgoletni direktor turizma St. Moritza pa je mladim novinarjem pojasnil, kako to mondeno švicarsko letovišče te principe že dolgo uveljavlja v praksi. Na IECD- Poslovni šoli Bled so mladi novinarji poslušali predavanje dr. Nadya Zhexmbayeve o konkurenčnih prednostih, ki jih omogoča trajnostni razvoj, izkušena novinar Jim Thompson iz ZDA in profesor Peter Linden iz Nemčije pa sta kritično ocenila novinarsko pisanje o temah, povezanih s trajnostnim turizmom.

S primeri dobre prakse pri uvajanju ekološko in okoljsko sprejemljivih oblik turistične ponudbe so udeležence Akademije seznanili predstavniki zavodov za turizem Bled, Bohinj in Kranjska Gora, Triglavskega narodnega Parka in Turizma Ljubljana, v Termah Snovik pa so izvedeli, zakaj so te že dobile več mednarodnih nagrad in priznanj za okolju prijazne in energetsko učinkovite terme. Spoznali so tudi projekt Slovenske turistične organizacije »Trije dnevi zelene sLOVEnije« in obiskali partnerje v čezmejnem projektu »Playing together«. Na primeru družbe BTC so spoznali, kako sodobno poslovno-nakupovalno središče vključuje principe trajnostnega razvoja v podjetniško zasnovan razvoj in na njihovi osnovi rešuje vprašanje odpadkov, prometa, porabe vode in energije. Družba je uvedla okoljski ISO-standard in lastni ekoindeks za spremljanje okoljskega napredka.

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več