| Več
Akademija 2011: Turizem postaja zelen

FIJET Akademija za mlade turistične novinarje, ki se je udeležuje 15 turističnih novinarjev iz 8 držav, je poteka junija 2011 v Portorožu. Akademijo je organiziral FIJET Slovenija - Društvo turističnih novinarjev v sodelovanju z mednarodnim Združenjem turističnih novinarjev in piscev FIJET ter ob podpori projekta Snovalec, Slovenske turistične organizacije, Ministrstva za gospodarstvo, portoroške fakultete Turistica, hotelov LifeClass & Spa ter številnih turističnih ponudnikov na slovenski obali, v njenem zaledju, na Krasu ter Goriškem in v Vipavski dolini.

Udeležence je pozdravil župan občine Piran Peter Bossman, ki je poudaril, da je poglobljeno izobraževanje mladih novinarjev zelo pomembno, prav tako, da sami obiskujejo različne turistične destinacije in o njih poročajo na osnovi preverjenih informacij. Drago Bulc, predsednik FIJET Slovenija je uvodoma predstavil cilje akademije - to so izobraževanje, mreženje med mladimi turističnimi novinarji iz različnih držav in priložnost, da se Slovenija predstavi skozi novinarske članke, ki bodo nastali po njej. V okviru programa Akademije se prepletajo predstavitve dobrih praks zelenega turizma in teoretična predavanja.

Ogled Solinarskega muzeja, Krajinskega parka Sečovlje, ribogojnice ter gojišča školjk Fonda, Sredozemskega vrta zelišč na kmetiji Butul v Manžanu ter Hiš Slovenske Istre v Truškah pri Marezigah je nazorno predstavil primere dobrih praks zelenega turizma na področju ohranjanja kulturne krajine, vključevanja lokalno pridelane hrana in iskanja novih poti v pridobivanju hrane iz morja.

Predavanja slovenskih in tujih strokovnjakov o spremembah v turističnem povpraševanju in o posledicah podnebnih sprememb za turizem, so pokazala, da postajajo programi zasnovani na principih trajnostnega razvoja, vedno bolj pomembni. Mladi novinarji so se seznanili s preteklim razvojem portoroškega turizma, na nekatere zanimive primerjave turističnega razvoja pred 100 leti in danes jih je opozoril mag. Tomi Brezovec. Spoznali so nov projekt Wellness Istria, na osnovi katerega bodo turistični programi slovenske in hrvaške Istre obogateni z novimi tematskimi potmi in ponudbami. Mladi novinarji so izvedeli tudi, zakaj je prav zelena barva postala osrednji element slovenske turistične promocije in kakšna strategija se skriva za celostnega podobo I feel Slovenija. Prof. Tanja Mihalič je ocenila, da smo v Sloveniji šele na začetku resničnega razvoja zelenega turizma na principih trajnostnega razvoja.

V enotedenskem izobraževalnem programu za mlade novinarje je bilo tudi predavanje prof. Lučke Kajfež-Bogataj, ki je poudarila, da je zdaj čas za ukrepanje in uvajanje takšnih sprememb v turizem, ki bodo v prihodnje učinkovito zmanjševale posledice okoljskih vplivov, naraščajočega števila prebivalcev, vse dražje energije in tudi pomanjkanja pitne vode v nekaterih delih sveta. Direktor za stike z javnostjo Svetovne turistične organizacije Marcelo Risi je poročal ne le o aktivnostih te organizacije za spodbujanje trajnostnega razvoja, ampak tudi o aktualnem srečanju predstavnikov svetovne organizacije s predstavniki arabskih držav v Kairu o posledicah sedanjega vala protestov za turizem.

V okviru modula modro-zelene inovacije je s predstavitvijo jasne strategije inovativnih pristopov v projektiranju motornih čolnov na okolju prijazen način navdušil Japec Jakopin, soustanoviteljev Seaway Group ter eden izmed vodilnih svetovnih oblikovalcev in projektantov čolnov. O tem, kako je mogoče ljudi konkretno spodbuditi k inovativnosti je s predstavitvijo Banke turističnih priložnosti opozoril mag. Dejan Križaj, direktor Bohinj Park Eco hotela Anže Čokl pa je s konkretnimi izkušnjami in številkami prepričal, da sta okolju prijazna gradnja in upravljanje hotela lahko velika konkurenčna prednost.

V okviru Akademije so mladi novinarji ogledali tudi Škocjanske jame, Lipico in Kras, obiskali pa so tudi slovenske zamejce v Italiji, to je kmetijo Zidarich v Praprotih in Kraško hišo v Repnu. Na dvorcu Zemono so se spoznali s turistično ponudbo Vipavske doline in Goriške ter uvajanjem inovacij v zeleno kulinariko, zadnji del predavanj pa je bil namenjen vplivu novih informacijskih in komunikacijskih kanalov na turistično povpraševanje in trženje turizma, zlasti majhnih turističnih ponudnikov. Pred iztekom Akademije je potekal izbor najboljših fotografij, ki so jih med njo posneli udeleženci.

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več