| Več
Kako do novega zagona slovenskega turizma in 3 milijard prihodkov?

13.10.2015

Ključno vprašanje, ki so si ga postavili organizatorji Dnevov slovenskega turizma, ki so se včeraj začeli v Novi Goricije, kako v manj kot petih letih doseči 3 milijarde ali več turističnega prometa, kako torej uresničiti ambiciozen cilj, ki je bil sicer že zapisan v še aktualno strategijo razvoja turizma. Različne strokovne predstavitve in razprave so izzvenele v skupno ugotovitev, da je čas za nov zagon slovenskega turizma in prilagoditev na obdobje, ki terja nenehne spremembe v celotni panogi. Je pa bilo v razpravah premalo upoštevano vprašanje lastništva, zlasti velikega dela slovenskega hotelirstva.

»Turizem generira 12,8 slovenskega BDP. Bolj kot bo cvetel turizem, več bo od tega imelo celotno slovensko gospodarstvo.Vlada se zaveda, da ima turizem še veliko potencialov, zato bo pobude, ki bodo plod DST, upoštevala,« je zagotovil premier Miro Cerar, ki se je udeležil tega največjega strokovnega srečanja slovenskega turizma.

12 milijonov evrov za promocijo

Po napovedih bo svetovni turizem v prihodnjih letih še rasel, zato je zdaj nujno najti odgovor na izziv, kako naj tudi Slovenija zajame svoj delež te rasti, je dejal na DST Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo. Po njegovi oceni je ključna okrepljena promocija na tujih trgih, prvi korak je s ponovno samostojnostjo Slovenske turistične organizacije storjen, hkrati pa bo vlada v prihodnjem letu podvojila sredstva za promocijo na 12 milijonov evrov. Kot svojo nalogo si je zadala tudi spremembo Zakona o razvoju turizma. Cilj spremembe je zagotoviti sistemsko financiranje promocije z višjo in po posameznih območjih diferencirano turistično takso. Spremembe tega zakona in zakona o gostinstvu naj bi hkrati bistveno zmanjšale administrativne ovire in omejitve, saj so v sodobnem turizmu pomembnejše kot rigorozni predpisi nenehne spremembe v ponudbi, inovativnost in ponudba, ki se razlikuje od drugih in izstopa iz povprečja. Minister Počivalšek je še poudaril, da je skrajni čas za nov poslovni cikel v slovenskem turizmu ter da je njegova rast zelo odvisna tudi od prometne dostopnosti Slovenije in liberalnejše vizne politike. Razumeti je bilo, da se bo minister angažiral tudi na teh področjih.

Na državo se ne kaže zanašati

»V iztekajoči se finančni perspektivi EU, se je v slovenski turizem steklo 133,9 milijonov evrov nepovratnih sredstev, med drugim je bilo z njimi odprtih 930 novih delovnih mest in zgrajenih 4.000 novih ležišč, v novi perspektivi do leta 2020 pa si turizem lahko obeta le 17 milijonov evrov in posredno še nekaj sredstev prek razpisov drugih ministrstev,« je opozorila Eva Štravs Podlogar, v.d. direktorice Direktorata za turizem. Ta sredstva bodo namenjena razvoju in izvajanju novih poslovnih modelov srednje velikih in majhnih podjetij, zato se bo po njeni oceni v prihodnje turistična panoga morala manj zanašati na državo.

Razvoj digitalnega trženja

Mag. Maja Pak, v.d. direktorice Slovenske turistične organizacije je predstavila načrt trženja slovenskega turizma za prihodnji dve leti, ki izhaja iz tega, da je čas za nove premike in prijeme, zato bo največji poudarek na digitalnem vsebinskem trženju. STO bo hkrati še naprej krepila znamko zelenega, aktivnega in zdravega turizma ter pospeševala oblikovanje inovativnih ponudb. V prihodnjem letu bodo nosilna tema promocije Zdrave vode, v ospredju pa bo tudi promocija Ljubljane, zelene prestolnice Evrope 2016. Med pomembnejšimi aktivnostmi STO bo v prihodnjem letu organizacija Panela o zelenem turizmu v okviru Blejskega strateškega foruma, ki ga bodo organizirali v sodelovanju s Svetovno turistično organizacijo.

Toga zakonodaja in neživljenjski predpisi dušijo gostinstvo, je opozoril Matjaž Mate, predsednik Sekcije za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, kljub temu pa gostinci gredo v korak s časom in sodobnimi svetovni trendi. Povedal je tudi, da se sekcija z Ministrstvom za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter z Ministrstvom za finance dogovarja, kako bi rešili nekatere administrativne ovire, da bi lahko prispevali k povečanju proizvodnje lokalne domače hrane in jo lažje ponujali gostom. Ne kaže spregledati, je dejal, da so pri promociji destinacij in držav v svetu v zadnjih letih izpostavljeni prav kulinarika in lokalno pridelana domača hrana.

Pri odločitvi za spremembe je odločilen čas

Kako pomembno je pravočasno začeti nov razvojni cikel podjetja ali se odločiti za spremembe, je osrednja govornica Nadya Zhexembayeva, mednarodno priznana strokovnjakinja za re-inventiranje (kar je osrednja tema letošnjih DST), ponazorila s podatkom, da se je v svetu življenjski cikel podjetij z nekdanjih 75 let leta 1989 skrajšal na 15 let, zdaj pa znaša še vsega 7 let, torej živimo v obdobju nenehnih sprememb. Zato, je poudarila, morajo podjetja začeti nov poslovni cikel preden dosežejo zrelo obdobje, čas postaja odločilen in to velja tudi za turizem.

Enotnega recepta za osvežitev obstoječe ponudbe ali uspešen prodor na turistični trg z izvirno in inovativno ponudbo seveda ni, nekaj različnih primerov pa so predstavili na okrogli mizi v okviru DST. Maja Dimnik iz podjetja Glampro je povedala, kako je z zelo nizkim marketinškim proračunom z nagovarjanjem pravih ciljnih skupin prek socialnih omrežij, s pomočjo mnenj gostov na straneh kot je Tripadvisor, specializiranih medijev in direktno prodajo mogoče zelo uspešno tržiti na primer luksuzni glamping šotor ali Garden Village Bled. Nedvomno pa so vedno bolj odločilni dobra priprava vsebin za socialna omrežja, aplikacije za mobilne naprave in čim bolj učinkovita uporaba obstoječih internetnih orodij. Sloveniji pa je turistični strokovnjak dr.Terry Stevens razen vsega tega priporočil tudi agresivnejšo promocijo. (Cveta Potočnik)

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več