| Več
Nemčija druga najbolj obiskana država v Evropi

Maja Horvat, vodja predstavništva v Ljubljani in Petra Hedorfer, predsednica Nemške turistične organizacije, foto: C. Potočnik

»Že tretje leto zapored je Nemčija po številu tujih turistov druga najbolj uspešna evropska država,« je na konferenci za novinarje v Ljubljani poudarila Petra Hedorfer, direktorica Nemške centrale za turizem. »K dobrim turističnim rezultatom Nemčije pa slej ko prej večino prispevajo Nemci sami, saj znaša delež domačih gostov 80 odstotkov.« Lani so v Nemčiji zabeležili kar 7,3 odstotka več tujih turistov, približno dve tretjini je gostov iz Evrope, medtem ko znaša delež gostov iz Azije in ZDA po 10 odstotkov. »Odvisni smo torej od gostov iz drugih evropskih držav, vendar v primerjavi z Avstrijo, nismo odvisni pretežno od enega samega trga. Promocija in trženje na evropskih trgih ostajata pomembni v naši strategije,« je še povedala Hedorferjeva. Turizem v Nemčiji ustvarja 97 milijard evrov, postal je zelo pomembna gospodarska dejavnost, saj njegov delež v BDP znaša 4,4 odstotka, medtem ko je delež avtomobilske industrije 2,2 odstotka. Vse od padca berlinskega zidu je bilo veliko investiranega v nemško hotelirstvo in za investitorje ostaja med najbolj zanimivimi v Evropi.

Dolgoletna strategija Nemške centrale za turizem, da spremeni starostno strukturo tujih gostov, daje rezultate, s prilagajanjem ponudbe ter z aktivnostmi na internetu, socialnih omrežjih in prek različnih brezplačnih aplikacij za pametne telefone je uspelo pridobiti tudi mlajše goste. Izmed turističnih segmentov pa sta, tudi v primerjavi z drugimi evropskimi državami, vodilna sejemski in kulturni. Letos znova pričakujejo rast turističnega obiska za 2 do 3 odstotke, nekoliko skromnejšo rast pa UNWTO napoveduje za evropski turizem. Dolgoročnejša stratega Nemčije je leta 2020 ustvariti 80 milijonov prenočitev, 12 odstotkov več kot v lanskem letu, poleg ekonomskega vidika pa bo v prihodnje dala velik poudarek tudi ekološkim in socialnim vidikom turizma.

V strategiji je Nemška centrala za turizem opredelila, katerim dogodkom bodo v prihodnjih letih v promociji namenili še posebno pozornost. Tako bo leta 2014 poudarek na promociji kulturnozgodovinske in naravne dediščine, 37 nemških znamenitosti je že vpisanih na Unescov seznam, prvič pa bo UNESCO dovolil uporabo skupnega nemškega in Unescovega logotipa. Leto 2015 bo v promociji poudarek na 25-letnici nemške združitve.

Po podatkih predstavništva Nemške turistične organizacije v Ljubljani, ki ga vodi Maja Horvat, se je lani s 220.981 prenočitvami število prenočitev Slovencev v Nemčiji povečalo kar za 20,7 odstotka v primerjavi z letom 2011, od leta 2006 do 2012 pa za 135%. Od vseh slovenskih turistov, ki so potovali v tujino, se jih 15 odstotkov odloči za Nemčijo, 40 odstotni delež pa imajo še vedno potovanja na Hrvaško. Slovenci najpogosteje obiskujejo Bavarsko, mlade pa zlasti privlači Berlin. (Cveta Potočnik)

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več