| Več
ITB Berlin: svetovni turizem naj bi znova dosegel 4,5 do 5 odstotno rast

09. marec 2014

Danes se je v Berlinu končal največji turistični poslovni sejem na svetu ITB z izjemno bogatim programom strokovnih srečanj, analiz turističnih gibanj in številnimi razstavljavci informacijske tehnologije, ki so o vplivu vedno hitrejših sprememb in novosti na tem področju na turistično panogo spregovorili tudi na številnih delavnicah. Veliko zanimanja so zbudile prestavitve inovativnih pristopov v socialnih omrežjih in na področju mobilnih tehnologij. Svetovna turistična organizacija je napovedala 4,5-odstotno rast svetovnega turizma, svetovalna skupina IPK International pa celo 5-odstotno. Temno senco na turistična gibanja pa seveda meče dogajanje v Ukrajini in Egiptu. Na ITB se je predstavila tudi Slovenija, na stojnici je bil poudarek na Emoni 2000, na novinarski konferenci na tržnih aktivnostih na nemškem trgu, predstavitev pa je zaokrožil slovenski kulinarično-kulturni večer v klubu Quasimodo, na katerem je Gostilna pri Lojzetu z dvorca Zemono poskrbela za inovativno kulinarično doživetje.

Dobri obeti za rast svetovnega turizma

Po podatkih Svetovne turistične organizacije je bilo lani zabeleženih že skoraj milijardo in 100 milijonov potovanj, letos naj bi jih bilo še za 4,5 odstotka več, predvsem zahvaljujoč povečanemu povpraševanju na Kitajskem, v Indiji in Rusiji. Čeprav svetovni gospodarski položaj ni ravno rožnat, tudi svetovalna skupina IPK International v svojem Svetovnem monitorju napoveduje 5-odstotno rast globalnega turizma, saj naj bi se povpraševanje v azijskih državah povečala kar za 8 %, v južnoameriških za 4 %, v Evropi za 4 %, v severni Ameriki pa za 3 %. "Potuje že tretjina človeštva", pravi Rolf D. Freitag, direktor IPK International, do leta 2030 se bo na svetovni ravni srednji razred krepil, zato je mogoče pričakovati, da se bo število potovanj prek meja povzpelo na 1,5 milijarde. Turistična industrija ustvarja 989 milijard evrov ali 3,5 % svetovnega BDP, letno pa se turistična potrošnja povečuje za 55 milijard evrov. Med segmenti, ki so beležili v zadnjih letih največjo rast, so še vedno klasične počitnice ob morskih obalah, zlasti zaradi gostov iz Azije in južne Amerike se zelo povečuje obisk mest. Ne glede na to iz katerega dela sveta prihajajo turisti, bodo na njihove popotniške in počitniške odločitve še naprej močno vplivala družabna omrežja, kot kaže pa se je ustavilo zmanjševanje nakupov počitnic pri turističnih agencijah, zlasti dražjih in luksuznih potovanj, čeprav je medtem delež nakupov prek interneta že dosegel 65 %.

Evropa dobro obiskana, Evropejci potovali več

Največje koristi od povečanega števila potovanj na globalni ravni je imela lani Evropa, kamor se je usmerilo kar 29 milijonov novih potovanj, v srednji in vzhodni Evropi se je število prihodov tujih gostov povečalo za 7 %, v južnih sredozemskih državah za 6 %., v Sloveniji pa za 4,4 % .

Lani so Evropejci potovali več kot leto pred tem. Ustvarili so približno 3,5 milijarde prenočitev v drugih državah, njihovi izdatki pa so se povečali za dobra 2 % in dosegli 368 milijard evrov. Najbolj se je povečalo število potovanj v tujino pri Rusih, za 13 %, tudi število potovanj Turkov se je povečalo za 10 %, Britancev za 3 % in Nemcev za 2 %. Nasprotno pa so manj potovali Italijani in Španci.

Nemci naj bi letos za potovanja namenili še več denarja

Tudi dogajanje na nemškem trgu je spodbudno. Po podatkih IPK so Nemci lani za potovanja in počitnice porabili 153 milijarde evrov ali 6 % več kot leto pred tem, promet nemškega turističnega gospodarstva pa se je povzpel na rekordnih 25 milijard evrov, znašal je skoraj za milijardo več kot leta 2012. Organizatorji potovanj so prodali 14 milijonov aranžmajev, letos naj bi jih še za 5 % več. Dosedanji letošnji nakupi odražajo največ zanimanja za klasične sredozemske države, torej Španijo, Italijo in Turčijo, zelo pa je znova porasla prodaja aranžmajev za Grčijo - za kar 52 %. Med prekomorskimi cilji Nemce po podatkih inštituta FUR najbolj vleče v ZDA in Azijo. Veliki organizatorji potovanj so v Nemčiji ustavili prodajo aranžmajev za Egipt, saj nemška vlada odsvetuje potovanja v letovišča ob Rdečem morju, medtem ko agencije v Veliki Britaniji še vedno brez zadržkov ponujajo egiptovska letovišča. Nad ravnanjem nemških organizatorjev oziroma nemške vlade je na berlinski ITB veliko nezadovoljstvo izrazil egiptovski minister za turizem Hisham Zaazou in zatrdil, da skušajo za varnost turistov skrbeti z okrepljenim video nadzorom in povečanim številom nadzornih točk.

Hkrati tudi Nemčija sama postaja vedno bolj pomemben turističnih cilj za tuje turiste, lani jih je bilo za 4,5 % več. Po podatkih Nemške centrale za turizem DZT se je število gostov iz arabskih držav, Kitajske in Rusije povečalo kar za 19,5 %. Prvič lani je Nemčijo obiskalo več gostov iz Azije in arabskih držav kot iz ZDA, najpomembnejše glede turističnega obiska pa ostajajo za Nemčijo druge evropske države, saj je delež turistov iz teh držav 75,2-odstoten.

Hiter prodor mobilnih naprav v turistično povpraševanje

Nove tehnologije še naprej močno spreminjajo tako turistično povpraševanje kot trženje in promocijske kanale, je bilo zelo pogosto slišati na ITB. Kot je dejal denimo Lee McCabe, direktor za globalno turistično industrijo pri Facebooku, se mora turistična industrija hitreje prilagajati posebnostim in priložnostim, ki jih odpirajo socialna omrežja, denimo 1,2 milijarde uporabnikov Facebooka. Ker vedno več ljudi uporablja pametne telefone in tablice za povezovanje, imajo tržniki turističnih storitev možnost, da turista dosežejo v vseh fazah počitnic ali potovanja. Vse pomembnejše postaja dejstvo, da je svetovna turistična ponudba izjemno velika in presega povpraševanje ter da ljudem internet omogoča veliko več izbire. Pred odločitvijo se skušajo čim bolje informirati s pomočjo spleta, v povprečju za eno rezervacijo prebrskajo do 20 različnih strani.

Mobilne naprave in aplikacije postajajo generator rasti tudi v turizmu, vendar se mora v primerjavi z internetnimi stranmi mobilnim napravam vsebinsko prilagoditi tudi prikaz ponudb hotelov, prevoznikov in drugih turističnih ponudnikov, navigacija pa mora biti preprosta. Kot je dejal na enem izmed predavanj v okviru eLaboratorija Adam Medros, podpredsednik za razvoj mobilnih aplikacij pri TripAdviserju, več kot tretjina njihovih uporabnikov do vsebin že dostopa prek mobilnih naprav, imajo kakšnih 80 milijonov obiskov mobilnih uporabnikov mesečno, njihove aplikacije v 20 jezikih pa si je naložilo kot pomoč pri načrtovanju potovanj ali počitnic že več kot 50 milijonov ljudi. Največ uporabnikov brska po aplikaciji med bivanjem na počitniškem cilju. Za aplikacije je moral TripAdvisor spremeniti design in poenostaviti navigacijo.

Po podatkih Evropske potovalne komisije (ETC) turistična panoga zelo veliko vlaga v razvoj aplikacij in prilagoditev vsebin na mobilnih napravah. Aplikacije povezane s potovanji in počitnicami so na sedmem mestu po število naloženih aplikacij, v Ameriki zdaj 22 % turistov hotel že rezervira prek mobilne aplikacije, v Nemčiji 16 %, v Franciji pa 13 %. Aplikacij za turistični cilj Evrope kot celote do sedaj ni bilo prav veliko, zato je ETC v začetku letošnjega leta predstavil aplikacijo Triplspirer, namenjeno v prvi vrsti uporabnikom z drugih celin.

Novostim v uvajanju orodij, ki povečujejo pretok informacij med turističnimi ponudniki in potencialnimi gosti kar ni videti konca: Google je razširil program digitalnih zemljevidov z Galerijo zemljevidov (Google Maps Gallery), to je prikaz izbora statičnih ali interaktivnih fotografij na zemljevidu, ki prikazujejo določeno območje z izbrano vrsto podatkov, denimo o muzejih, naravnih znamenitostih itd. Facebook pa napoveduje novo mobilno verzijo iskanja prek grafov (Graph search), ki bo povezalo iskanje po njihovih straneh z zunanjimi podatki in za katero pričakuje, da bo zelo zanimiva tudi za turistične ponudnike. Ker se turisti vedno pogosteje odločajo na osnovi mnenj, objavljenih na internetu, želi Facebook svojim uporabnikom ponuditi možnost, da hitro najdejo mnenja ljudi iz svojega omrežja.

Veliko je bilo zadnje dni v Berlinu govora tudi o obvljadovanju velikih količin podatkov oziroma informacij. Harald Eisenächer, podpredsednik Travel Sabre Network je denimo poudaril, da že samo s tem, ko 5 milijard ljudi uporablja internet, v njem pušča izjemno veliko količino podatkov, vsak posameznih en terabit informacij na leto. Shranjevanje informacij je zdaj cenejše kot je bilo nekoč, pomembno za tržnike in tiste, ki se ukvarjajo s turistično promocijo pa je, kako zbrane podatke prek interneta, Twitterja, Facebooka ali drugih socialnih omrežij obvladujejo, analizirajo in uporabijo za povečevanje prometa.

Inovativna ITB

Nedvomno Messe Berlin, organizatorju že 48 turističnih borz doslej, ni mogoče odreči sposobnosti, da že vsa leta spremlja spremembe tako v turističnem povpraševanju kot ponudbi, da stalno uvaja novosti, pa naj si gre za posamezne segmete turizma ali vsebinske poudarke strokovnega kongresa. Letos so prvič v sodelovanju z Multivisijo in TrendONE zbrali 100 inovacij, zlasti digitalnih, ki se utegnejo v prihodnje uveljaviti tudi v turizmu. Nekatere izmed njih je bilo v času sejma mogoče tudi preizkusiti. Podjetje Evolaris je denimo prestavilo program Smart Ski Goggles z majhnim zaslonom, vgrajenim v smučarska očala, prek katerega smučar dobi podatke o čakalni vrsti pred žičnico, hitrosti smučanja itd. Tridimenzionalni tiskalniki prav tako vstopajo v turizem za tiskanje spominkov iz papirja denimo, brezpilotna letala, kot jih je predstavil Air Scene iz Hamburga, pa lahko priskrbijo fotografije iz zraka oziroma povsem novega zornega kota za promocijo hotelov, turističnih naselij ali območij. Podjetje PP Medija razvija velike zaslone na dotik s programom pi Touch, prek katerih dobi turist na preprost način številne informacije in lahko vstopa na različne naprave.

Država partnerica ITB je bila Mehika, zdaj pa je tudi že znano, da bo država partnerica prihodnje leto Mongolija. Mehika je pripravila program na otvoritvenem večeru, na izjemno dobro pripravljeni novinarski konferenci pa se je v pičli uri predstavilo kar 10 turističnih območij te države - od območja Los Cabos, Jalisco in Tabasco do polutoka Yucatan - s poudarkom na posebnostih, ki jih lahko ponudijo. (Cveta Potočnik)

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več