| Več
ITB Berlin: Slovenija s petimi pozitivnimi novicami

Slovenska stojnica na Berlinski turistični borzi, foto: Messe Berlin

7. marec 2015

V Berlinu poteka največje sejemsko in strokovno turistično srečanje na svetu, Berlinska turistična borza,na njej se predstavljajo ponudniki iz 189 držav, potekajo številne novinarske konference in največji strokovni kongres na svetu, na katerem mednarodni strokovnjaki razpravljajo o številnih dejavnikih, ki vplivajo na turizem ali bodo panogo zelo spremenili v bližnji prihodnosti. Inštitut IPK international napoveduje za letos na svetu obetavno 4-odstotno rast mednarodnih turističnih potovanj in za Evropo 3-odstotno, kar pomeni, da bo svetovni turizem znova dosegel višjo rast kot globalno gospodarstvo.

Slovenski turizem je na letošnji ITB na številnih dogodkih predstavljal minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek, ki se je med drugim sestal tudi z generalnim sekretarjem UNWTO Talebom Rifaijem. Kot vedno je razloge, zakaj kaže obiskati Slovenijo, odlično utemeljevala veleposlanica RS v Nemčiji, Marta Kos-Marko, ki je med drugim tudi opozorila, da je letošnja pripravljenost Nemcev za potovanja velika in da mora tudi Slovenija izkoristiti ta potencial. Kot zelo pozitivno je ocenila odločitev gospodarskega ministra, da letos sredstva za promocijo Slovenije v Nemčiji poveča za tretjino. Na skupni novinarski konferenci v organizacije Fraporta, Adrie Airways, Aerodroma Ljubljana, Ministrstva za gospodarstvo, SPIRITA in Turizma Ljubljana ter na slovenskem večernem sprejemu za poslovne partnerje in novinarje pa smo slišali še pet drugih pozitivnih informacij: vlada je potrdila ustanovitev samostojne STO; turizem ima podporo slovenske vlade; 24. aprila letos bo Adria Airways začela trikrat tedensko leteti v Berlin; v Berlinu bodo letos odprli Slovenski kulturni center in Slovenija je prva med državami EU, ki omogoča poroke istospolnih partnerjev. Na slovenski stojnici sta letos osrednji predstavitveni temi Ljubljana - zelena prestolnica Evrope 2016 in zdravilne vode, ki so tudi ena od letošnjih osrednjih tem v promociji turizma. (Cveta Potočnik)

ITB: V turistični industriji se še naprej dogajajo velike in hitre spremembe - največja izziva sta ekonomija delitve in spletni turistični trg

April Rinne, svetovalka za ekonomijo delitve, uvodničarka na temo „Ekonomija delitve – nova paradigma turizma?“, foto: Messe Berlin

10. marec 2015

V nedeljo se je končala 49. Berlinska turistična borza, svečana otvoritev in tiskovne konference so tokrat prvič potekale v novem kongresnem centru City Cube, saj je znani ICC, nekoč najsodobnejši evropski kongresni center, zaprt, ker da je vanj vgrajenega preveč azbesta, mesto Berlin pa pravzaprav še vedno ne ve, kaj bi z njim v prihodnje.

Borza je bila tako kot vselej namenjena iskanju novih poslovnih stikov in sklepanju turističnih poslov, ocenjujejo da jih je bilo sklenjenih za 7 milijard evrov, vzporedno pa so potekali strokovni kongres s široko paleto tem vse bolj zapletene in prepletene turistične industrije ter številni drugi dogodki.

Ekonomija delitve

Ekonomija delitve ali sharing economy oziroma peer-to-peer economy je bila na letošnji borzi ena izmed najbolj vročih tem. Kriza in tehnologija sta omogočili njen tako hiter razmah v zadnjih letih, da v njej že vidijo resno konkurenco zlasti hotelirji in rent-a-car podjetja, pa tudi nekateri drugi ponudniki turističnih storitev. Gre za izposojo zasebnih počitniških hiš, stanovanj, avtomobilov, čolnov in drugih dobrin, ki jih lastniki oddajajo, ko jih ne potrebujejo, pa tudi za skupne prevoze ali delitev stroškov zanje.

Čeprav se je razmeroma hitro uveljavilo nakupovanje letalskih kart in počitnic ter rezerviranje hotelov na spletu, pa je ekonomija delitve zacvetela šele v zadnjih nekaj letih. Prek Airbnba denimo, je na ITB povedal njegov izvršni direktor Olivier Gremillon, si je v zadnjih sedmih letih počitniško bivanje pri zasebnikih zagotovilo že 26 milijonov gostov. Svoje domove prek njihovih strani v 190 državah in 34.000 mestih ponuja že milijon lastnikov. V Španiji denimo je na Airbnb mogoče najti 60.000 zasebnih ponudnikov, to pa je skoraj 10 odstotkov vseh španskih hotelskih zmogljivosti. V letih 2008 in 2009, ob začetku krize, se je večina ljudi za iskanje bivanja pri zasebnikih odločilo predvsem zaradi nižje cene, zdaj pa je v ospredju želja po drugačnem, bolj pristnem potovanju in bivanju zunaj hotelov in klasičnih turističnih območij. Po Gremillonovih besedah se utegne iz tega razloga ekonomija delitve prenesti tudi v druge segmente potovanj ziroma počitnic. Ponudniki, kot je denimo ameriški Uber, ki je lani ustvaril15 milijard dolarjev prometa, s pomočjo aplikacij za pametne telefone že spreminjajo dobri stari svet taksi in avtobusnih prevozov.

Po podatkih IPK International je na globalni ravni število prenočitev v tako imenovanih nastanitvah delitve raslo hitreje kot v hotelih, njihov delež je znašal že 40 odstotkov. Zato je razumljivo, da zlasti iz krogov hotelirjev, v Veliki Britaniji in Nemčiji denimo, prihajajo vedno glasnejši protesti o nelojalni konkurenci ter zahteve, da bi morale države tudi tovrstno trgovanje ali občasno oddajanje nepremičnin obdavčiti, zakonsko natančneje opredeliti ter uveljaviti pravice potrošnikov in njihove varnosti tudi na tem področju.

Seveda pa tudi veliki igralci na spletu ne mirujejo: Booking.com in Expedia - slednja ima 435.000 hotelskih partnerjev - sta poleg hotelov že začela ponujati tudi zasebne prenočitvene zmogljivosti. Reagirajo tudi velike hotelske verige: uvajajo nove blagovne znamke, zlasti budget, tiste, ki bivajo pri zasebnikih pa skušajo pritegniti vsaj k uporabi svojih wellness programov, restavracij in podobno.

Prava digitalna era v turizmu se šele začenja

Združenje nemških turističnih internetnih portalov (VIR) je na ITB predstavilo podatke, da se izjemno hitro povečuje uporaba različnih mobilnih naprav za načrtovanje in nakup počitnic: lani je že 56 odstotkov Nemcev uporabljajo mobilni internet za načrtovanje počitnic, še leta 2012 je bilo takšnih uporabnikov zgolj 24 odstotkov. Že skoraj polovica Nemcev pa se od pametnega telefona ali tablice ne more ločiti niti na počitnicah in jih tudi tam stalno uporabljajo. To pomeni, pravi Michael Buller, predsednik VIR, da se digitalna era v turizmu pravzaprav šele začenja, da so spremembe vedno hitrejše in da morajo turistični ponudniki svoje internetne prodajne kanale prilagoditi mobilnim aplikacijam. Turiste je treba doseči povsod tudi med njegovim potovanjem ali počitniškim bivanjem, temu se vedno bolj prilagajajo tudi veliki organizatorji potovanj kot so TUI, Thomas Cook ali DER, ki ponujajo vedno več digitalnih storitev in lastnih aplikacij kot dodatne informacije k klasičnim tiskanim katalogom.

„Kogar ni na mobilnih napravah, ga skorajda ni več na trgu,“ je na okrogli mizi o globalnem internetnem turističnem trgu zatrdil tudi Darren Houston, direktor skupine Priceline, ki je eden izmed največjih igralcev na tem trgu. V to skupino sodijo tudi portal booking.com, prek katerega je bilo lani opravljenih 100.000 rezervacij hotelov, počitniških aranžmajev in letalskih kart, pa iskalnika Kayak in Priceline.com.

"Inovativnost je imperativ, v nove tehnološke rešitve so potrebna neprestana vlaganja," je na okrogli mizi poudaril Cyril Ranque iz Expedia Lodging Partner Services. Tako Expedia partnerjem-hoteljirjem zdaj na primer ponuja dve novi inovativni rešitvi - Prodaj nocoj in Odziv v realnem času. S prvo lahko hotelirji hitreje objavijo aktualne dnevne cene in razpoložljivost sob, sledji pa da se hotelirji hitro odzovejo na ocene gostov na različnih družabnih omrežjih in spletu sploh. Za končne uporabnike pa po njegovih besedah zdaj veliko razvojnih potencialov namenjajo iskanju rešitev za čim bolj optimalno hkratno uporabo različnih mobilnih naprav (pametnega telefona, tablice, prenosnika). Kot je tudi dejal Ranque, Expedia kot zelo dobro potezo ocenjuje lansko letni nakup trivaga, ki je lani povečal promet kar za 60 odstotkov. "Zmagovalec v digitalni turistični eri bo tisti, ki bo ponudil najugodnejšo hotelsko ceno," je še zatrdil Ranque.

Spletne ponudnike turističnih storitev ta čas ne zaposluje le skrb, kako zagotoviti uporabnikom prijazne in brezhibno delujoče mobilne aplikacije, celo velika turistična portala kot sta Expedia in Priceline, da niti ne govorimo o manjših spletnih agencijah, se vedno bolj zavedajo velike odvisnosti od Googla, Facebooka in Appla. Spletna prodaja turističnih storitev znaša zdaj že 278 milijard evrov prometa letno, kar je četrtina celotnega prometa svetovne turistične industrije. Vodilna Expedia, pod okriljem katere deluje tudi trivago, ustvari letno 39,4 milijarde evrov, Priceline pa 39,2 milijarde evrov. In kljub tej svoji moči in veliki letni rasti dobičkov tako Expedia kot Priceline ugotavljata, da lahko Google, Facebook in Apple s svojimi operacijskimi sistemi uporabnike zelo hitro preusmerijo na druge turistične spletne ponudnike. (Cveta Potočnik)

Mongolija – ko te predsednik države partnerice ITB osebno povabi na obisk

12. marec 2015

Država partner letošnje borze je bila Mongolija, ki sicer ne sodi med turistične velesile, saj jo letno obišče kakšnih 470.000 tujih turistov, si je pa zagotovila odmevno promocijo, katere cilj je do konca prihodnjega leta podvojiti število tujih turistov na milijon. Biti država partnerica največje turistične sejemske in strokovne prireditve na svetu ne pomeni le poskrbeti za otvoritveno svečanost ob začetku borze, kulturni program in pogostitev za kakšnih 3.000 ljudi. Partnerska država je deležna posebne pozornosti na spletnih objavah, številnih promocijskih dogodkih, novinarskih konferencah, na strokovnih okroglih mizah v okviru kongresa, na oglasnih panojih na sejmišču, … V Berlin je pripotovalo 300 predstavnikov mongolskega turizma, več dni pa je bil v Berlinu prisoten tudi sam predsednik države Tsakhiagiin Elbegdorj, ki je ITB tudi uradno odprl. V nagovoru kakšnih 3000 gostov na otvoritvi se je izkazal za dobrega turističnega promotorja svoje države, ko je vse prisotne povabil v Mongolijo: »Če vas kdo povpraša po razlogu, zakaj potujete v Mongolijo, mu povejte le, da vas je osebno povabil sam predsednik Mongolije. Jaz, predsednik Mongolije vas vse vabim, da obiščete mojo državo.«

Mongolsko ministrstvo za kulturo, šport in turizem je iz javnih sredstev za stroške partnerstva namenilo 350.000 dolarjev, kar je nekaj manj kot četrtina celotnega letnega proračuna tega ministrstva, koliko dodatnih sredstev je prispeval zasebni sektor pa ni znano.

Ob koncu letošnje ITB je vodstvo Messe Berlin že objavilo, da bodo država partnerica jubilejne 50. borze prihodnje leto Maldivi. Partnerstvo traja eno leto, vse od zaključka minule borze do zaključka tiste vprihodnjem letu. Maldivi si obetajo, da bo ta promocija zagotovila skoraj dva milijona turistov ali 8 odstotkov več kot letos. Partnerstvo samo tega ne bo zagotovilo, otoška država mora za dosego tega cilja zagotoviti gradnjo od 20 do 30 novih hotelov in vpeljavo direktne letalske povezave iz Frankfurta na Maldive, s čimer bi za potnike iz Evrope odpadel vmesni postanek na Srednjem Vzhodu. (Cveta Potočnik)

Svetovni turizem naj bi letos dosegel 4-odstotno rast

Predsednik DRV - Nemškega turističnega združenja je bil na ITB zelo optimističen, foto: Messe Berlin

13. marec 2015

Tudi letos so na ITB predstavili številne raziskave turističnega trga, rezultate preteklega leta in napovedi za letošnje leto. Po podatkih IPK International se je lani število potovanj prek meja povečalo za 4,7 %. Kljub vojnam, gospodarski krizi, terorističnim napadom in kljub temu, da so potovanja za Ruse letos dvakrat dražja kot lani, za Evropejce pa ZDA za 20 %, naj bi se letos na svetovni ravni znova povečalo za 4 %.

Turizem je torej odporen na krize, še več, zaradi povečane potrošnje se je na globalni ravni prihodek turistične industrije celo povečalo za 6 % na 1,7 milijarde dolarjev. Vsako leto odprejo na svetu milijon novih turističnih postelj, turizem zagotovi 3 milijone novih delovnih mest in če ne bi bilo turizma, bi svetovni BDP znašal zgolj 2,3 % in ne 2,6 %.

Najbolj, za kar 8 %, se je lani povečalo število potovanj v druge države v Aziji, v Evropi pa je dosegla rast 3 %. Evropejci so še vedno najbolj številni turisti, saj ustvarijo kar 55 % vseh mednarodnih potovanj, najštevilčnejši med njimi pa so slej ko prej Nemci.

V zadnjih petih letih se zanimanje za klasične počitnice ob morju ni zmanjšalo, nasprotno, njihovo število se je povečalo za 31 %, najbolj hitro pa je po vsem svetu raslo število obiskov mest. Najbol jpriljubljene svetovne prestolnice med turisti so Pariz, New York in London.

Delež potovanj z nizkocenovnimi prevozniki se v Evropi povečuje. Medtem ko je leta 2005 znašal 17 %, je lani dosegel že 32 % in bo po napovedih še rasel. Rastejo pa tudi cene letalskih kart teh prevoznikov: od leta 2013 so se nizkocenovni leti podražili za 24 %.

Število rezervacij preko spleta na globalni ravni je lani že doseglo 66 % vseh, tudi zaradi povečane uporabe pametnih telefonov in ta delež se bo po pričakovanjih IPK v nekaj letih ustalil pri 70%, medtem ko bodo turistične agencije zadržale približno 26 % prodaje različnih turističnih storitev.

V prihodnje je pričakovati še večje zanimanje za najemanje zasebnih prenočitvenih možnosti, deljenje prevozov na kratke pa tudi daljše razdalje, torej rast obsega ekonomije delitve. »Vstopamo v obdobje turistične industrije 4.0,« je dejal na ITB Rolf Freitag, predsednik IPK International.

Nemci bodo letos namenili za počitnice več denarja

Po podatkih Nemškega turističnega združenja (DRV)so nemški organizatorji potovanj in turistične agencije lani ustvarili 26,3 milijard evrov prometa ali 4 % več, kot leto pred tem zlasti s povečano prodajo križarjenj in dražjih aranžmajev, pa tudi večjega števila turistov, ki so odšli na počitnice v organizaciji agencij. Med Nemci so bili tudi lani najbolj priljubljeni sredozemski počitniški cilji, predvsem Grčija, Španija in Italija, čeprav se je povečalo tudi njihovo število potovanj na Karibe in v južno Ameriko, manj pa se jih je odločilo za Egipt, Maroko in Ciper.

Po oceni DRV je zlasti spodbudno, da so turistične agencije v tekmi z internetno prodajo celo uspele nekoliko povečati svoj tržni delež. Bistvene razlike med cenami turističnih agencij in internetno prodajo ni, letos utegne zaradi valutnih nihanj biti nakup počitnic pri turističnih agencijah celo cenovno ugodnejši kot posamični nakupi letalskih kart in hotelov prek interneta. Za letošnje poletje nemške agencije že od januarja prodajajo počitniške aranžmaje in kot so objavili na ITB gre prodaja dobro za Egipt, Grčijo in Baleare. Lani so Nemci za potovanja in počitnice porabili 67 milijard evrov, letos pa bodo po napovedih še več. (Cveta Potočnik)

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več