| Več
ITB Berlin: letos jubilejna 50. turistična borza

5. februar 2016

Berlinska turistična borza je nedvomno zgodba o uspehu, saj je to zdaj največji turistični poslovni in strokovni dogodek nasvetu. Na letošnji 50. borza, ki bo potekala od 9. do 13. marca v 26 velikih dvoranah na 150 tisoč kvadratnih metrih, se bo predstavljalo več kot 180 držav in deset tisoč razstavljavcev. Vrednost poslov, ki jih sklenejo na borzi dosega skoraj 7 milijard evrov.

Začetki niso bili lahki, saj v takrat še razdeljenem mestu, Berlinčani niso imeli veliko možnosti za potovanja, vendar je prvi direktor borze dr. Manfred Busche vztrajal pri svoji ideji. Prve borze se je leta 1966 udeležilo pet držav, to so bile Egipt, Brazilija, Zvezna Republika Nemčija, Gvineja in Irak. Že leto kasneje sta se na borzi predstavljali tudi Romunija in Madžarska, v času hladne vojne dve državi iz vzhodne Evrope torej, kar so takrat šteli za poseben uspeh, saj je bila udeležba dokaz, da turizem presega politično postavljene meje in pregrade.

Sedemdeseta leta so prinesla nenehno rast števila razstavljavcev, držav udeleženk in obiskovalcev, leta 1977 so našteli že sedem tisoč poslovnih obiskovalcev iz več kot 100 držav. Na borzo so začela prihajati tudi različna mednarodna strokovna združenja, leta 1976 pa so prvič organizirali tudi kongres turističnih ekspertov.

V osemdesetih letih so na borzi že predstavili prve informacijske sisteme, leta 1981 tako imenovani tekst na zaslonu (BTX), leta 1988 pa globalna rezervacijska sistema letalskih družb Galileo in Amadeus, tehnološka pionirja, s katerimi so se začele velike spremembe, sprva le v načinu prodaje letalskih vozovnic, že kaj kmalu pa tudi v prodaji turističnih storitev. Predstavitev novih trendov na področju informacijskih rešitev za potrebe turizma so od takrat stalnica berlinskih borz.

Hkrati je v osemdesetih letih berlinska borza dobivala vedno nove vsebinske poudarke s predstavljanjem alternativnih načinov počitnic in potovanj ter zatem v devetdesetih letih s poudarjanjem skrbi za okolje in ponudb za zdrav način življenja, pa tudi razvoja ponudb za različne ciljne skupine, kot so mladi ali poslovni turisti. Od leta 2010 kot poseben segment turizma berlinska borza gosti tudi ponudnike potovanj za geje in lezbijke.

V preteklem desetletju je turistično industrijo izjemno hitro zajela digitalizacija in že leta 2000 je bil na ITB eden izmed osrednjih tem strokovnih srečanj mobilni internet, zadnja leta pa so v ospredju tudi delavnice in predstavitve inovacij na področju družbenih omrežij in digitalnega trženja.

Vse od začetka so na berlinskih borzah potekala številna strokovna srečanja, predavanja ter prestavitve tržnih raziskav in trendov v ponudbi in povpraševanju, leta 2004 pa so vse tovrstne strokovne dogodke strnili v tako imenovani ITB Kongres. Vsako leto se na ITB zvrsti tudi na desetine novinarskih konferenc, s številnimi prireditvami pa razstavljavci skušajo pozornost obiskovalcev pritegniti na svoje stojnice.

Lani je na Berlinski turistični borzi razstavljalo 10.096 turističnih podjetij in organizacij iz 186 držav, našteli so 175.000 obiskovalcev, med njimi 115.000 poslovnih in več kot 7000 novinarjev. Za letošnjo borzo napovedujejo tako rast števila razstavljavcev kot obiskovalcev, država partnerica jubilejne 50. borze pa so Maldivi. (Cveta Potočnik)

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več