| Več
Trajnostne in inovativne turistične ponudbe, povezovanje in digitalno trženje so temelj za rast turizma tudi v prihodnje

29. januar 2016

Na sejmu NATOUR Alpe Adria sta Eva Štravs Podlogar, vršilka generalne direktorice Direktorata za turizem in Maja Pak, vršilka dolžnosti direktorice STO predstavili rezultate slovenskega turizma v lanskem letu in ključne aktivnosti na področju razvoja in trženja slovenskega turizma v prihodnje. Mednje sodi priprava dveh spremenjenih zakonov s področja turizma in priprava strategije razvoja turizma od prihodnjega leta do leta 2021.

Slovenski turizem je lani zabeležil 11 odstotkov več turistov in 7 odstotkov več prenočitev kot leto prej. Prvič od samostojnosti naše države je presegel mejo 10 milijonov prenočitev. Z 12 odstotki več tujih turistov in z 8 odstotki več tujih prenočitev v letu 2015 se slovenski turizem uvršča nad evropsko in globalno povprečje, pričakovati pa je tudi rekordno visok tudi priliv od izvoza potovanj, saj znaša rast izvoza potovanj blizu 10 odstotkov, dosega 8 odstotkov celotnega izvoza in približnosti odstotkov izvoza storitev. Te rezultate je deloma mogoče pripisati tudi usmeritvi v trajnostni razvoj in vse večje prepoznavnosti Slovenije kot zelene, aktivne in zdrave dežele. To dokazuje tudi te dni objavljeni indeks desetih najbolj zelenih oziroma trajnostnih držav, saj se je Slovenija med 180 državami uvrstila na visoko peto mesto.

Spremembe zakonodaje in nova strategija

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo bo letos začelo pripravljati novo strategijo razvoja turizma za obdobje 2017-2021, ki bo poudarila pomen povezovanja v slovenskem turizmu in si bo zastavila en osrednji cilj. »Ključna projekta ministrstva letos so tudi spremembe Zakona o gostinstvu in Zakona o spodbujanju razvoja turizma«, je dejala Eva Štravs Podlogar. S spremembo prvega se nastanitvenim obratom obeta občutno zmanjšanje administriranja v zvezi s pošiljanjem podatkov, s spremembo drugega pa skuša ministrstvo z delom sredstev, zbranih s turistično takso, pridobiti dodaten vir financiranja turistične promocije v tujini. V zakonu ministrstvo sledi vladni usmeritvi za deregulacijo nekaterih poklicev, denimo tudi vodniškega, slednje pa je med vodniki naletelo na velik odpor, medtem ko Združenje turističnih agencij deregulacijo podpira.

V naslednji finančni perspektivi bo za turizem na voljo 17 milijonov evrov evropskih sredstev, bistveno manj kot v preteklosti, za infrastrukturo ali nove nastanitvene objekte sploh ne. Za prvo obdobje ministrstvo pripravlja dva nova javna razpisa za pridobitev evropskih sredstev, in sicer javni razpis za razvoj novih in inovativnih produktov in storitev turističnega gospodarstva v višini 4,2 milijona evrov ter javni razpis za razvoj in krovno promocijo novih ali atraktivnih turističnih produktov destinacije v višini 3 milijone evrov. »V preteklosti smo veliko investirali v infrastrukturo, sedaj pa se usmerjamo predvsem v promocijo,« je dejala Podlogarjeva.

Tretjina sredstev usmerjena v digitalni vsebinski marketing

V znova samostojni STO so že sprejeli načrt trženja slovenskega turizma za obdobje dveh let, ki je zasnovan v sodelovanju s slovenskim turističnim gospodarstvom. Zastavljen je ambiciozno. Približno tretjino vseh sredstev za komuniciranje bodo usmerili v digitalni vsebinski marketing, nadgradili bodo komuniciranje prek družbenih medijev. Obeta se nov spletni portal STO, pri pripravi koncepta zanj se zgledujejo po portalih turističnih organizacij Nove Zelandije in Avstralije. V promociji pa bo letos poseben poudarek na dveh temah: Zdrave vode in Ljubljana, zelena prestolnica Evrope 2016.

Alpe Adria Hiking Trail

V okviru novinarske konference so direktorji treh turističnih organizacij Christian Kresse, Kärnten Werbung, Marco Tullio Petrangelo,Turismo Friuli Venezia Giulia in Maja Pak, STO podpisali nov Sporazum o sodelovanju na projektu Alpe Adria Hiking Trail za obdobje treh let. Projekt daje odlične rezultate, med drugim ga je National Geographic Traveller uvrstil med 10 najboljših novih pohodniških poti na svetu. (Cveta Potočnik)

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več