| Več
Nagovor direktorja Akademije Draga Bulca

Po napovedih Svetovne turistične organizacije (UNWTO) bo prek meja svoje domovine letos prvič v zgodovini človeštva potovalo več kot milijardo turistov. S tem zgodovinskim mejnikom svetovni turizem ponovno dokazuje svojo trdoživost tudi v času svetovne gospodarske krize in številnih političnih kriznih žarišč.

»Homo sapiensa« kot najvišjo stopnjo v razvoju človeka, je dokončno zamenjal »homo turisticus«, ki se pojavlja v turizmu vse pogosteje v dvojni vlogi: kot ponudnik in izvajalec turističnih storitev, kot popotnik in turist pa se z denarjem, zasluženim v turizmu, pojavlja tudi kot potrošnik in koristnik turističnih storitev. Za obe vlogi potrebuje nova znanja: od poznavanja vsega potrebnega za klasične gostinske poklice, do obvladovanja sodobnih komunikacijskih sredstev in drugih zahtevnih znanj, potrebnih za vodenje globalnih turističnih dejavnosti. Za obvladovanje sodobnega turizma je zaradi tisočih različnih dejavnosti, ki se prepletajo skozi globalni turizem, ta »fenomen sodobnega časa«, potrebno veliko novih znanj v vseh poklicih. Prav zaradi te kompleksnosti in zapletenosti sodobnega turizma potrebujejo veliko novih znanj tudi turistični novinarji.

Mladi turistični novinarji si na najrazličnejših šolah pridobijo znanja, ki jih njihovi starejši kolegi niso imeli. To velja še posebej za področje računalništva, interneta in drugih sodobnih tehnologij v turizmu. Bolje znajo tudi tuje jezike, predvsem angleščino. Manjka pa jim poznavanje ozadij vseh dejavnosti, ki se prepletajo skozi turizem, predvsem pa posameznih segmentov pogosto ne znajo povezati v logično celoto in iz njih narediti dobre zgodbe. Zato in zaradi pojava tako imenovanega »copy-paste« novinarstva, se je pred tremi leti Svetovna organizacija turističnih novinarjev FIJET na pobudo Društva turističnih novinarjev Slovenije, FIJSLOV, odločila organizirati Akademijo za mlade turistične novinarje. Programsko vodstvo, ki mu je bila zaupana izvedba tega zahtevnega projekta, se je že na začetku odločilo, da bo v programih dodatnega izobraževanja mladih turističnih novinarjev dalo poseben poudarek trajnostnemu razvoju. To ni naključje, kajti tudi Slovenija, kot dežela gostiteljica, se je pri svojem turističnem razvoju dosledno usmerila v »zeleno«. Udeleženci akademije se skozi program, ki je vsako leto oblikovan v skladu z geslom »koristno s prijetnim«, na konkretnih primerih seznanijo s trajnostnim razvojem turizma.

Ker bo letošnja Akademija za mlade turistične novinarje v drugem največjem mestu v Sloveniji Mariboru, ki se letos kiti z laskavim imenom »Evropska prestolnica kulture 2012«, smo se pri oblikovanju letošnjega programa osredotočili na povezanost kulture in turizma.

Nagovor programske direktorice mag. Helene Cvikl

Tema letošnje Akademije je povezanost med turizmom in kulturo v najširšem pomenu, tudi vključevanje kulinarične dediščine v sodobno gastronomsko ponudbo. Ta postaja vedno pogosteje ena izmed pomembnejših privlačnosti Slovenije. Glavni motiv sodobnih turistov ni več samo želja po oddihu, temveč želijo destinacijo začutiti z vsemi čutili. Slovenija je zaradi svoje prepoznavne kakovosti in pomena enogastronomije tudi ena izmed maloštevilnih držav, ki svojo kulinarično pot razvija s pomočjo nacionalne strategije razvoja enogastronomije. Temu je sledil tudi projekt Gostilna Slovenija, ki predstavlja učinkovito promocijo in razvoj edinstvenega slovenskega gostinskega obrata - gostilne. O fenomenu slovenske gostilne je pisal že Nobelov nagrajenec Ivo Andrić, ki o gostilnah pravi tako: »V teh malih slovenskih gostilnah je postrežba izvrstna, dostikrat boljša in skrbnejša kot v velikih mestnih hotelih. Ljudje vam tu ne strežejo, temveč vas sprejemajo in gostijo...«

Danes uporablja skupno blagovno znamko Gostilna Slovenija več kot 20 gostiln, ki s kakovostjo storitev, družinskimi recepturami, uporabo ekoloških in lokalnih živil ter ambientom negujejo tradicijo gostilničarstva v Sloveniji.

V dobi nezadržne globalizacije postaja namreč narodna kuhinja tisti element nacionalne identitete, ki živo in izrazito slika karakter vsake države. Z nenehnim izobraževanjem in sledenjem novostim v gastronomiji postaja to področje razburljivo in izzivalno, kulinarika pa pustolovščina, ki ji ni videti konca. S tega stališča ima zato vsaka, še tako majhna država ali pokrajina, na razpolago številne posebnosti, ki lahko postanejo zanimive za novodobne turiste.

Pojmovanje prehrane kot kulturne dobrine je novejšega izvora, saj je bila pred tem njena vloga v človekovem življenju in kulturi največkrat zožena le na zadovoljevanje fizioloških potreb. Zavedati se je potrebno, da narodne kuhinje nikakor ne predstavljajo (le) oblike prehranjevanja prednikov, temveč se nenehno spreminjajo in dopolnjujejo.

In prav to je ključna kulinarična filozofija Višje strokovne šole za gostinstvo in turizem Maribor, ki jo bodo udeleženci Akademije izkusili tudi sami. Kreativna preobrazba kulinarične dediščine se pri strokovnem delu šole izvaja na različne načine: kot izvedba različnih tematskih kulinaričnih dogodkov in ozaveščanje javnosti ter stroke, priprava kulinaričnih razstav, promocija nacionalne kulinarike in udeležba na strokovnih tekmovanjih.

Strokovna tekmovanja organiziramo tudi sami. Najbolj zanimivo je gotovo vsakoletno tekmovanje v pripravi najbolj izvirnega štajerskega prigrizka. Letos ga pripravljamo na temo ulične prehrane mesta Maribor, letošnje Evropske prestolnice kulture. S prefinjenim naborom lokalnih pridelkov in sodobnim pristopom se rojevajo nove jedi, ki povezujejo pridelovalce hrane z gostinci. Nagrajene recepture se izdajo v priročni brošuri. Z implementacijo kulinaričnih kreacij v okolju ne poskrbimo samo za osvežitev kulinarične ponudbe našega mesta, temveč tudi predstavljamo del pisanega mozaika slovenske prehrambene kulture.

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več