| Več
Počivalšek: osrednji cilj je doseči 3 milijarde evrov letnega turističnega priliva

Slovenska turistična borza SIW v Termah Čatež, foto: C. Potočnik

10. junij 2016

V okviru najpomembnejšega poslovnega dogodka slovenskega turizma, 19. Slovenske turistične borze, ki poteka v Termah Čatež, je Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in turizem, na novinarski konferenci zatrdil, da turizem ima podporo vlade.Eva Štravs Podlogar, generalna direktorica Direktorata za turizem je napovedala novosti na področju zakonodaje in razpisov za turistično gospodarstvo,Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije pa je kot najpomembnejšega podrobneje predstavila letošnji projekt globalne digitalne kampanje I feel Slovenia - Ustvarite si nove spomine.

Lani so bila sredstva za turistično promocijo podvojena, vendar je po besedah Zdravka Počivalška še vedno cilj za te namene doseči 20 milijonov evrov letno, kar naj bi omogočila tudi sprememba Zakona o spodbujanje turizma, v katerem bo opredeljeno, da se del zbrane turistične takse kot dodaten nov vir financiranja nameni za promocijo na nacionalni ravni. »Sem pa odločno proti temu, da se sredstva za promocijo usmerjajo na domači trg, ta je premajhen, mi potrebujemo tuje goste,« je poudaril Počivalšek. Od tega ali bo uspelo dolgoročno zagotoviti več sredstev za promocijo je odvisno tudi uresničevanje ciljev nove strategije turističnega razvoja za obdobje od prihodnjega leta do leta 2021, za katero na ministrstvu že pripravljajo smernice. Med drugim bo v njej opredeljeno sistemsko spodbujanje povezovanja v turizmu.

Gospodarski minister Počivalšek je ocenil, da imamo letos v roki kar nekaj adutov za povečanje turističnega obiska: varnost v državi, kar pomembno vpliva tudi na cene turističnih storitev, 25 let osamosvojitve, proglasitev Ljubljane za zeleno prestolnico Evrope in dogajanje okoli človeške ribice v Postojnski jami, pa tudi to, da je Lipica prišla pod okrilje gospodarskega ministrstva. »Verjamem, da bo Lipica, potem ko smo ji za letos zagotovili finančno pomoč, spet postala uspešno turistično podjetje, saj je eden izmed treh slovenskih biserov,« je komentiral reševanje Lipice pred stečajem.

Eva Štravs Podlogar je napovedala skorajšnjo objavo javnega naročila za pripravo Strategije trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021, javnega razpisa za Razvoj novih in inovativnih produktov ter storitev turističnega gospodarstva v višini 4,2 milijona evrov nepovratnih sredstev in javnega razpisa za sofinanciranje razvoja in krovne promocije turističnih destinacij v višini 2,9 milijona evrov nepovratnih sredstev. Na zakonodajnem področju ministrstvo pripravlja nov Zakon o spodbujanju razvoja turizma, ki bo opredelil ukrepe za povečanje konkurenčnosti turizma, povezovanje, inovativno trženje in trajnostni razvoj. Obeta se tudi sprememba Pravilnika o kategorizaciji nastanitvenih obratov in uvedba mednarodnih kriterijev Hotelstars.

Maja Pak je nanizala nekaj informacij o borzi, ki se je udeležuje 137 tujih organizatorjev potovanj iz 39 držav in 181 slovenskih ponudnikov. Med tujimi udeleženci so letos prvič tudi organizatorji potovanj iz Tajvana, Brazilije in Savdske Arabije.

STO daje vedno večji poudarek digitalnemu trženju in Maja Pak je kot uspešno ocenila že prvo fazo letošnje globalne digitalne kampanje I feel Slovenia - Make new Memories, ki je namenjena povečevanju prepoznavnost Slovenije kot zelene, aktivne in zdrave turistične dežele. Začela se je sredi aprila na 13 ključnih trgih oziroma skupinah trgov in bo potekala vse do novembra.  Kampanja je v mesecu dni dosegla več kot 7,3 milijone ljudi po vsem svetu in 30 milijonov prikazov, skoraj 25.000 tujcev iz ciljanih trgov je všečkalo FB profil STO FeelSlovenia, prek iskalnikov Google in Yandex pa je bilo realiziranih več kot 50.000 klikov na izbrane ključne besede. V okviru kampanje so pripravili 200 različnih video oglasov, oglašujejo pa tudi posebej za to kampanjo pripravljene turistične programe. Maja Pak je napovedala tudi prenovo slovenskega turističnega informacijskega portala, obogatitev mediateke STO z vrhunskimi fotografijami in videi ter digitalizacijo različnih vsebinskih katalogov.

Majda Rozina Dolenc, predstavnica STO v Nemčiji je zadovoljna, da se borze udeležuje 20 nemških turističnih agencij, občutno več kot pretekla leta, kar pripisuje temu, da predstavništvo zadnje leto intenzivno dela z organizatorji potovanj. Rezultat je, da je kar 450 nemških agencij zainteresiranih, da Slovenijo vključijo v svoje programe. Gre v prvi vrsti za specializirane agencije in zanje lahko Slovenija ponudi veliko, pravi Dolenčeva, saj se pri nas najdejo številne nišne ponudbe, ki jih iščejo agencije tako za programe aktivnih počitnic kot tudi počitnic v zdraviliščih. (Cveta Potočnik)

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več