| Več
Razvejana partnerstva v turizmu so nujna, tudi za prodor na kitajski trg

Wei Hontao, član vodstva Kitajske nacionalne turistične organizacije in Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, foto: Nebojša Tejić/STA

1. september 2015

V okviru Strateškega foruma Bled je danes potekal Panel o turizmu na temo »Nova partnerstva za močno turistično gospodarstvo«. Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšekje poudaril, da partnerstva niso prav močna odlika Slovencev, vendar je turizem panoga, v kateri je povezovanje nujno in nekaj dobrih primerov obstaja tudi pri nas. Kot primer je navedel Ljubljano in Podčetrtek. Naloga znova samostojne STO je prav povezovanje vseh slovenskih ponudnikov. Krepitev čezmejnih partnerstev pa, kot je dejal minister, sodi med naloge ministrstva.

Potrebo po partnerstvih za nadaljnji razvoj turizma, ki temelji na jasni strategiji, dobremu upravljanju, zaupanju, zadostnih finančnih sredstvih in tudi kompromisih, so poudarili tudi predstavniki Svetovne turistične organizacije UNWTO, OECD, Evropske komisije in Pacifiško-Azijskega turističnega združenja (PATA). Pri tem ne gre le za državno-zasebna partnerstva ampak tudi za povezovanje vseh, ki oblikujejo turizem, pa tudi partnerstva med različnimi državnimi institucijami ter z izobraževalnimi inštitucijami in akademskimi krogi.

Za spodbujanje turističnih tokov med posameznimi svetovnimi regijami in nastopanje na oddaljenih trgih so se za zelo koristna pokazala marketinška partnerstva med več sosednjimi državami ali regijami, saj je z njihovo pomočjo mogoče doseči večje učinke z manj finančnimi sredstvi in tudi večjo prepoznavnost. Tak primer uspešnega partnerstva je denimo skupno nastopanje Slovenije in Hrvaške na Japonskem in Kitajskem, ali povezovanje obdonavskih držav, skupno nastopanje južnoameriških in srednjeameriških držav na oddaljenih trgih in velikih turističnih sejmih. Evropska komisija oziroma njen Direktorat za majhna in srednje velika podjetja, je povedal Pedro Ortun Silvan, namenja letno za povezovanje takšnih podjetij od 10 do 12 milijonov evrov, ali skoraj deset krat več kot še pred nekaj leti, pogoj pa je, da gre za podjetja iz več različnih držav.

Število turistov, ki potujejo po svetu v druge države, je, kot je znano, že leta 2013 preseglo milijardo sto milijonov, lani se je znova povečalo za 46 milijonov, kar je toliko, kot ima letno tujih turistov Italija, je povedal Marcio Favilla Lucca de Paula iz UNWTO. Po napovedih naj bi Evropo do leta 2030 vsako leto obiskalo po 13 milijonov turistov več, tudi takrat pa bo Evropa najmočnejši emitivni turistični trg.

Na kitajske goste se je treba dobro pripraviti

Iz Kitajske v druge države v zadnjih osmih letih letno potuje 20 odstotkov turistov več, lani jih je bilo že skoraj 110 milijonov, za potovanja pa so porabili 165 milijard dolarjev. In te goste skušajo zdaj privabiti številne držav po svetu. Pomembno pa je poznati njihovo kulturo in pričakovanja, je povedal na blejski okrogli mizi Mario Hardy, izvršni direktor PATE. Za Kitajce je pomembna varnost, direkten dostop z letalom in enostavna pridobitev vize. Zelo radi nakupujejo, radi sicer okušajo tujo hrano, vendar želijo imeti vsaj enkrat na dan kitajsko hrano. Približno polovica kitajskih turistov še nima izkušenj s potovanji, to pa pomeni, da se odločajo za svetovno znane cilje in mesta in želijo v čim krajšem času obiskati čim več evropskih držav. Zadovoljni so že, če si ogledajo različne znamenitosti, ne zahtevajo pa veliko informacij o njihovem izvoru, avtorju ali zgodb, povezanih z njimi, v čemer se precej razlikujejo od Evropejcev.

Seveda si tudi Slovenija prizadeva pridobiti več kitajskih gostov in priložnost za navezovanje stikov s kitajskimi predstavniki turizma ima prav te dni. Bled namreč gosti tudi 2. zasedanje vrha turizma držav srednje in vzhodne Evrope s Kitajsko (16 + 1) oziroma s predstavniki Kitajske nacionalne turistične administracije (CNTA), ki jo vodi Wei Hongtao. Včeraj se je slovenska delegacija srečala s kitajsko in po srečanju je minister Počivalšek dejal, da so bili ti pogovori dobra osnova za povečanje turistične menjave med obema državama, ki zdaj zanemarljiva.

»V pobudi za sodelovanje šestnajsterice in Kitajske na področju turizma prepoznavamo priložnost, da Slovenijo predstavimo na lažji in ekonomsko privlačnejši način,« je še dejal Počivalšek. »Znotraj te pobude bomo imeli možnost pripraviti dobre turistične produkte za potencialne kitajske goste. Nadejamo pa se tudi, da bomo Slovenijo umestili znotraj krožnih potovanj kitajskih gostov na tem območju.« Povedal je tudi, da je denimo Češka že zainteresirana za oblikovanje skupnim programov, ki bi jih ponujali Kitajcem in da bo morda tudi Slovenija imela koristi od direktne letalske zveze, ki bo predvidoma še letos vzpostavljena med Kitajsko in Prago. (Cveta Potočnik)

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več