| Več
Kristalna Triglava podeljena Slovenski turistični organizaciji in Ani Roš

Slovenska turistična organizacija (STO) je prejemnica priznanja Kristalni Triglav 2017, ki ga podeljuje naše Društvo turističnih novinarjev Slovenije (TNS). Ana Roš pa je prejemnica priznanja Kristalni Triglav za osebnost 2017 na področju turizma, ki so ji ga podelili vsi organizatorji Dnevov slovenskega turizma. Za Slovensko turistično organizacijo je na včerajšnji svečanosti Maji Pak, direktorici STO, priznanje izročil predsednik TNS Drago Bulc, Ani Roš - zanjo ga je prevzel soprog Valter Kramer - pa Eva Štravs Podlogar. Skulpturi so izdelali v Steklarni Rogaška.

V strokovnem delu Dnevov slovenskega turizma sta bili v ospredju predstavitev in razpravao nedavno na vladi sprejeti Strategiji trajnostne rasti slovenskegaturizma do leta 2021 in o tem, kako doseči njene cilje.

Utemeljitev priznanja Kristalni Triglav 2017 za Slovensko turistično organizacijo

Potem ko je Slovenska turistična organizacija avgusta 2015 postala spet samostojna je doživela pravi preporod. S številnimi inovativnimi aktivnostmi doma in še posebej v tujini ter v sodelovanju s turističnim gospodarstvom je pomembno vplivala na povečan obisk tujih turistov. V dobrih dveh letih so na STO razvili sodobni digitalni marketing in pričeli z inovativnimi digitalnimi kampanjami, nadgradili poslovne dogodke v tujini, prvič tudi s partnerstvom na največji poslovni borzi na ITB Berlin ter okrepili sodelovanje z najbolj vplivnimi turističnimi mediji v državah, od koder k nam prihaja največ tujih turistov. Tako so prispevali k povečanju prepoznavnosti Slovenije in slovenskega turizma. »Slovenija - zelena, aktivna, zdrava« je STO vodila pri vseh aktivnostih in močno vplivala na razvoj trajnostnega turizma pri nas. Na 51. Mednarodni turistični borzi v Berlinu je zato prejela najbolj prestižno priznanje National Geographic World Leaacy Award ter ključno vplivala tudi na razglasitev Slovenije kot prve zelene države na svetu.

Utemljitev priznanja Kristalni Triglav za osebnost 2017

O Ani Roš, kuharski mojstrici iz Hiše Franko v Starem Selu, je ponudnik video vsebin Netflix lani predvajal odmeven dokumentarec. Film o njenem delu in povezanosti s Posočjem je sprožil plaz prihodov gastronomskih gostov z vsega sveta. Sicer vajena gostovanj je bila deležna veliko povabil, še neznansko več pa po letošnjem januarju, ko so jo na spletišču World's 50 Best Restaurants razglasili za najboljšo kuharsko mojstrico sveta za leto 2017. V minulih mesecih so jo intervjuvali novinarji najvplivnejših medijev z vseh celin. Njena zgodba, ki jo piše s soprogom Valterjem Kramarjem in sodelavci, je v Slovenijo in Posočje privabila številne goste, ogromno pa jih prihod načrtuje, saj ga prilagajajo prosti mizi v Hiši Franko. Ana Roš je v minulem letu Slovenijo postavila na gastronomski in turistični zemljevid sveta. Je najbolj prepoznavna ambasadorka slovenskega turizma in izjemna ponudnica vsega, k čemur ta stremi: butičnega, zelenega in trajnostnega.

Odličnost posameznikov, idej in dolgoletnega dela

Ambasador slovenskega turizma je postal prof. Peter Lexe iz Avstrije, ki je izjemen poznavalec slovenske kulinarike in vin, v avstrijskem prostoru pa je veliko naredil zlasti za promocijo kulinarike in vin Brd. Priznanje Sejalec 2017 sta prejela Expo Postojnska jama kras in Fontana zeleno zlato v Žalcu.Podjetje Postojnska jama je pred dvema letoma odprlo največjo interaktivno razstavo o krasu na svetu. Občina Žalec pa je s postavitvijo fontane, osnovane na lokalni hmeljarski tradiciji, uspela povezati ponudnike na lokalni in regionalni ravni. Županu MOL Ljubljana Zoranu Jankoviću je Turistična gostinska zbornica Slovenije podelila priznanje za izjemen prispevek k razvoju slovenskega turizma z vpeljavo zelo učinkovitega destinacijskega managementa in konceptov trajnostnega razvoja. Marija Čop iz Podkuma pri Zagorju ob Savi je priznanje prejela za življenjsko delo v gostinstvu, Karl Vernik pa za razvoj turistične društvene organizacije.

Cveta Potočnik

Kristalna Triglava - skulpturi izdelani v Steklarni Rogaška

Slovenski turizem išči poti za doseganje višje dodane vrednosti

Na osrednjem slovenskem strokovnem dogodku v turizmu, sedmih Dnevih slovenskega turizma v organizaciji vseh večjih organizacij in inštitucij s področja turizma, sta bili v ospredju predstavitev in razprava o nedavno na vladi sprejeti Strategiji trajnostne rasti slovenskega turizma do leta 2021 in o tem, kako doseči njene cilje.

Cilji strategije so med drugim 3,7 milijarde evrov prometa od turizma, dobrih 5,6 milijona prenočitev več kot leta 2015, 30.000 novih postelj, od tega 6.500 hotelskih, boljša zasedenost prenočitvenih namestitev, višja donosnost vseh vrst turističnih storitev in 12.000 zaposlenih v turistični dejavnosti. Vse to naj bi dosegli z boljšim sodelovanjem in organiziranostjo, ustreznimi pravnimi okviri, investicijami v nove hotele in obnovo obstoječih, novimi izvirnimi ponudbami, zadostnimi sredstvi za promocijo in z izobraževanjem, tudi srednjega in višjega vodstvenega kadra. Minister zagospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek je strategijo ocenil kot realno, poudaril, da potrebujemo povsem nov način razmišljanja in da je pravi čas za odločno ukrepanje. Kot je dejal, Direktorat za turizem na gospodarskem ministrstvu prevzema tudi funkcijo razvoja turizma. Kot bistveno za preboj in doseganje višje dodane vrednosti je napovedal ustanovitev turističnega fonda za kreditiranje naložb v turizmu z 12-letno dobo odplačevanja in enim letom moratorija, predvsem pa poudaril nujnost prestrukturiranja tistih približno 40 odstotkov hotelskih podjetij, ki so še vedno v državni lasti. Končni cilj je njihova privatizacija, ki naj bi sovpadala z izvajanjem strategije, v vmesnem obdobju pa naj bi z njimi upravljala samostojna divizija za turizem znotraj SDH s kompetentnim in profesionalnim vodstvom.

Mediteranska, Alpska, Termalno Panonska in Osrednja Slovenija z Ljubljano

Slovenska turistična organizacija prevzema novo nalogo koordinacije med štirimi makro destinacijami, kot so, zaradi večje prepoznavne na globalni ravni, opredeljene v novi strategije: Mediteranska, Alpska,Termalno Panonska in Osrednja Slovenija z Ljubljano. Po dveh letih intenzivne promocije na tujih trgih in močni digitalni kampanji, se bo ta za krepitev znamke I feel Slovenia nadaljevala že v začetku prihodnjega leta, je napovedala direktorica Maja Pak. Digitalizirali bodo poslovne dogodke, na področju spodbujanja inovativnih ponudb pa je STO zagnala nov portal www.AIRTH.global, ki bo zamenjal in nadgradil portal Banke turističnih priložnosti Slovenije, na katerem so bili predstavljeni dobitniki sejalec in snovalec. Novi portal o inovativnosti v slovenskem turizmu je nastal v sodelovanju STO z mednarodno ekipo Alianse AIRTH, ki povezuje inovatorje v turizmu in hotelirstvu.

V okviru spodbujanja inovativnosti v turizmu je bilo v okviru DST prvič organizirano dvodnevno tekmovanje skupin v reševanju poslovnih izzivov za petzvezdični slovenski turizem, poimenovali so ga Hachathon. Žirija je izbrala štiri zmagovalne: Srečni Gams s projektom Simple Luxuries, Zgodbarje iz Laškega s projektom Spremeni tok zgodovine, Sloveniatripping, ki je svoj izziv poimenovala Enrich Your Travelin 3Ex4R z Istrian Golden. Štiri zmagovalne ekipe so osvojile celoletno izobraževanje, ki mu bo sledila tudi denarna nagrada za zagon idej.

Vedno hitrejše spremembe terjajo fleksibilnost ponudnikov

Na plenarnem zasedanju o novi strategije, okroglih mizah in turističnem forumu se je zvrstila vrsta zanimivih tem, ki so z različnih zornih kotov omogočile vpogled v vedno hitreje spreminjajoči se turizem in poslovne modele, družbene spremembe, spremembe zaradi posebnosti različnih starostnih in interesnih skupin gostov, njihovih pričakovanj, da si na potovanjih ustvarijo nove spomine ter spremembe zaradi tehnološkega napredka in digitalizacije potovanj in načinov iskanja počitniških ciljev. Dr. Dejan Verčičje denimo je spregovoril o tem, kako se naj turistični ponudniki in promotorji soočijo s hiperdigitalizacijo in nepoznavanjem kulturnih razlik, hiperglobalizacijo, ki prinaša razkorak med fizičnim in virtualnim svetom ter pogosto prevelikimi pričakovanji, ki si jih turist ustvari v slednjem, o hiperdemokratizaciji potrošništva, katerega posledica je zahteva za vedno več dobrinami po vedno nižji ceni (na primer nižje cene v namestitvah prek airbnb kot v hotelih) ter o željeni hipermodernizaciji slovenskega turizma oziroma dežele, ki pa ima na primer, kar je bistveno za sodobni turizem, izjemno slabe letalske povezave. Govora je bilo tudi o slabem upravljanju naših turističnih območij, o njihovi prenasičenosti zlasti z dnevnimi obiskovalci, na kar se je odzvala Petra Stušek, direktorica Turizma Ljubljana rekoč, da destinacijo Ljubljana že aktivno upravljajo, med drugim s kreativnim soustvarjanjem doživetij za turiste in izvedbo ankete med Ljubljančani o tem, kako gledajo na turizem in kako bi sokreirali turistično ponudbo v prestolnici.

Preplet zgodovinske dediščine, kulture, kulinarike in resničnostnih doživetij

Predstavljeno je bilo, kako uspešno oblikovati inovativne turistične produkte za zahtevnega gosta in kako so nekateri že uspeli z inovativnostjo in kreativnostjo oblikovati tudi tržno zanimive ponudbe. Saša Arsenović, direktor podjetja Galerija Gosposka, je predstavil blagovno znamko Maribor Friendly Home, nov turistični produkt v mestu Maribor, katerega cilj je oblikovanje prepleta kulturnih vsebin, vrhunske gastronomije in namestitev ter narediti Maribor prijazen tako za domačine kot obiskovalce. Doslej je Arsenović v Mariboru z domiselno prenovo in novimi vsebinami, zasnovanimi na lokalni zgodovini in tradiciji, obvaroval pred propadom že kar nekaj zgodovinskih stavb - »spečih princesk«, kot jim pravi - restavracijo Rožmarin, Steakhouse, La Pizzerio, Hotel in Gostilno Maribor, Žički dvor in še nekatere. Za ohranjanje kulturne dediščine ožjega mestnega jedra Maribora in njeno revitalizacijo je letos prejel Steletovo nagrado Slovenskega konservatorskega društva. Njegov odnos do kulturne in zgodovinske dediščine dobro odražajo besede, ki jih je izrekel ob zaključku predstavitve blagovne znamke Maribor friendly Home »ostanimo lastniki na svoji zemlji«.

»Z igrifikacijo je mogoče zadovoljiti željo sodobnega turista po novih, nenavadnih doživetjih, v katerih ni le opazovalec, ampak v njih aktivno sodeluje in se zabava,« je uspešnost sob pobega in podobnih resničnostnih doživetij pojasnila Nataša Potočnik iz podjetja Enigmarium Escape rooms. Od leta 2014, ko so odprli prvo sobo pobega v Ljubljani, jih imajo zdaj že 15 v Sloveniji, na Hrvaškem in v Italiji. V Laškem so odrli sobo pobega na temo pivovarstva, v Kranjski Gori pobeg iz iglooja, v Ljubljani na sedmih preizkušnjah udeleženci odklepajo skrivnosti mesta. Dejavnost so razširili na oblikovanje številnih drugih doživetij - igrifikacijo gradov, muzejev, poslovnih dogodkov, kongresov,.. Osnova so vselej avtentični zgodovinski dogodki, predstavljeni skozi igro in različne dramaturško napeto sestavljene preizkušnje.

O razvoju Glampinga Garden Village Bled na zapuščenem prostoru nekdanje vrtnarije, ki gostom omogoča bivanje v luksuznih šotorih, hiškah na drevesu ali hiškah v naravnem okolju in razvajanje v restavraciji Vrtnarija, ob majhnem jezeru in reki, sta spregovorila Eva Kelih in Bogdan Capuder. Potem ko so postavili vso potrebno infrastrukturo, udobje in doživetja ter zagotovili samozadostnost pri oskrbi z lastnega vrta, zdaj želijo podaljšati odprtost glampinga z napeljavo talnega ogrevanja in obuditi Riklijeve idije ter jih vklopiti v svojo ponudbo.

Cveta Potočnik

Postojnska jama, največja slovenska znamenitost, 24 kilometrov rovov, galerij, veličastnih dvoran in igrivih skulptur, je edina jama z dvotirno železnico na svetu, kjer lahko doživite vznemirljivo vožnjo z vlakcem skozi osupljivo lepo podzemno krajino... več

Družba BTC je z dolgoročno vizijo v nekdanjem ljubljanskem ruralnem mestnem območju zgradila mesto v mestu - BTC CITY, v katerem... več

Odkrivajte Evropo z nami! Spoznajte vznemirljive ulice in utrip velemest, doživite prostrane širjave, čarovnije narave in skrivnostne trdnjave... več